2024 blev et godt år for dansk public-service indhold, viser DRs årlige rapport ‘Medieudviklingen 2024’. Her har DR Analyse undersøgt årets streamingtendenser, både inden for TV, radio og podcast. DRTV vokser.

DRTV går frem med fire procent, i forhold til 2023, mens TV2 Play går frem med fem procent. Dog sejrer YouTube stadig stort, når det kommer til danskernes streamingvaner. Over halvdelen af alt streamingkonsumering sker på YouTube. En af Danmarks største YouTubere, Morten Münster, fik for eksempel omkring 43 millioner nye visninger i 2024.
På LinkedIn afslører TV2, hvilke tre progammer, der er de mest sete på TV2 Play i 2024:
- ‘Den sorte svane’ – gennemsnitligt seertal på 2,2 millioner
- Badehotellet, sæson 10 – gennemsnitligt seertal på 1,9 millioner.
- De danske fodboldkampe fra EM – gennemsnitligt seertal på 1,5 millioner.
Dermed var ‘Den sorte svane’ programmet, som vi samledes om. Den nok mest omtalte dokumentar i 2024.
D. 21. januar udgiver DR ‘Medieudviklingen 2024’ på dr.dk/analyse.
TV2s medieundersøgelser kan læses her.