Du er dårligere stillet når du handler i Telias fysiske butikker end hos YouSee og andre butikker. Pas på når du handler med Telia
I Telia butikken i Hillerød vælger både sælgere og butikschefen at sige, at du IKKE kan returnere din uåbnede telefon indenfor 14 dage, da abonnementet også træder i kræft når du forlader forretningen. Derfor frafalder din 14 dages retur og fortrydelsesret. Også selvom telefonen stadig er i sin uåbnede originale emballage. Argumentet er at du kan teste telefonen i forretningen.
Hos Yousee kan du returnere en telefon
– købt i forretningen, hvis den stadig er i uåbnet stand, og lade abonnementet gå tilbage. Begge dele indenfor 14 dage, fortæller en salgsmedarbejder fra Yousee, Hillerød.
Telias Kundeservice fortæller over telefonen:
På hardware er der ingen returret, også selvom det er i uåbnet emballage fordi du kan teste det i forretningen. På abonnement er der 14 dages returret, men kun hvis det IKKE købes med binding.
Telias Kundeplejeadeling bekræfter praksis for deres forretning
– og skriver: “Det er korrekt, at der ikke er returret ved køb i butik. Der er kun returret ved fjernsalg”.
Telia har endvidere et Klagenævn som også 2 gange er blevet forelagt problematikken, men de henviser til Kundeplejeafdelingen.
Så kort sagt – vær STENSIKKER når du handler med Telia, du er selv eksperten!
Mon ikke praksis bliver ændret når Norlys overtager administrationen af Telia i løbet af 2024?
Husk at besøge Techsen på YouTube og du kan læse en artikel om Samsung A35 og A55 her.
